Overslaan en inhoud weergeven
Oeververbindingen MIRT-verkenning
Overslaan en inhoud weergeven
Hoofdnavigatie
Menu
Project
Doelen en maatregelen
Proces
De verkenning
Organisatie
Maatregelen
Oeververbinding
Openbaar vervoer
A16 Van Brienenoordcorridor
Algeracorridor
Participatie
Nieuws
Kennisbank
Vraag en antwoord
Begrippen
Publicaties
Zoeken naar:
Maatregelen
Home
Maatregelen
Door de omvang van de MIRT-verkenning is het project opgedeeld in vier deelstudies met elk een werkgroep. De resultaten van de deelstudies brengen we samen, om de samenhang tussen de maatregelen te bepalen.
Inpassing oeververbinding
Er komt een nieuwe oeververbinding in Rotterdam, tussen Kralingen/De Esch en Feijenoord/IJsselmonde. Wordt het een brug of een tunnel? Waar komt de oeververbinding precies te liggen? Dat onderzoeken we in deze deelstudie.
Openbaar vervoer
In het Rotterdamse openbaar vervoer zijn meer verbindingen en goede aansluitingen nodig. Zo kunnen we de bestaande knelpunten aanpakken en in de toekomst meer mensen met het openbaar vervoer reizen. Hoe we dat precies gaan doen, onderzoeken we in deze deelstudie.
A16 Van Brienenoordcorridor
Op de A16 Van Brienenoordcorridor staan regelmatig files, omdat het verkeer niet goed doorstroomt. In deze deelstudie onderzoeken we hoe we dit fileprobleem kunnen aanpakken.
Algeracorridor
De Algeracorridor (N210) is de belangrijkste weg tussen de Krimpenerwaard en Rotterdam. Er staan regelmatig files op deze weg. In deze deelstudie onderzoeken we hoe het verkeer beter kan doorrijden. Ook kijken we op welke manier mensen vaker het openbaar vervoer of de fiets kunnen pakken.